مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 08:122022-01-26سياسي

سند آمایش سرزمینی باید اجرایی شود


معاون امور آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه گفت: اسناد بالادستی زیادی داریم، اما متأسفانه در نظام تصمیم گیری، اجرایی نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا رحمت نیا در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه در 4 دوره تلاش شد، سند آمایش تهیه شود، افزود: یک دوره در پیش از انقلاب بود که به اجرا نرسید و دوره های بعدی در دهه های 60، 70 و 80 بود.

او ادامه داد: بالاخره کار بزرگی که انجام شد ماده 32 احکام دائمی توسعه بود که شورای عالی آمایش سرزمین بر اساس قانون دائمی، تشکیل شد و در این شورا 26 دستگاه با همفکری هم سند آمایشی را با هزینه کمتر از 2 میلیارد تومان تهیه کردند و مورد وفاق همه دستگاه هاست.

رحمت نیا گفت: اسناد زیادی داریم، اما متأسفانه در نظام تصمیم گیری، اجرایی نمی شوند و نمایندگان مجلس، ضوابط و قوانینی را قرار می دهند و اکثرا پیگیر حوزه انتخابیه خود هستند.

او افزود: در سال 1383 ضوابط ملی آمایش سرزمین را داشتیم که در آن جا بر تمرکززدایی از کلانشهر ها تاکید شد.

معاون امور آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای تمرکززدایی باید فعالیت را به مکان های با جمعیت کم ببریم، گفت: مثلاً در همان زمان هم مقام معظم رهبری اصرار داشتند و هم در ضوابط بود که سواحل ”مکران“ باید استقرار ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند آمایش سرزمینی باید اجرایی شود

سند آمایش سرزمینی باید اجرایی شود