مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 08:072022-01-26بين الملل

چرایی تصمیم سعد حریری برای تعلیق فعالیت های سیاسی اش


یک کارشناس ارشد مسائل سیاست خارجی با اشاره به تصمیم سعد الحریری رییس جریان المستقبل لبنان برای تعلیق فعالیتهای سیاسی اش اظهار کرد: یکی از اهداف سعد حریری از این موضوع تضعیف جریان حزب الله در لبنان است.

- حسین آجرلو در گفت وگو با ایسنا در مورد تصمیم اخیر سعد حریری برای تعلیق فعالیتهای سیاسی خود و حزب متبوعش و خروج وی از لبنان و تاثیر این اقدام بر تحولات داخلی این کشور عربی خاطرنشان کرد: لبنان در چند سال اخیر دچار بحران های متعددی در حوزه های داخلی و بین المللی شده که مهمترین آن در حوزه داخلی مسائل اقتصادی است که علت اصلی آن ناکارمدی دولت در این کشور است.

وی با بیان اینکه دولت در لبنان تحت تاثیر شبکه های مختلف قدرت قرار دارد و به نوعی کارکرد طبیعی خود را از دست داده است تصریح کرد: تحریم های بین المللی اعمال شده علیه لبنان وضعیت این کشور را پیچیده تر کرده است.

این کارشناس مسائل خارجی با بیان اینکه با توجه به این تحولات به خصوص بعد از انفجار بندر بیروت شاهد این هستیم که تلاش برخی از کشورهای خارجی برای دخالت در امور داخلی این کشور افزایش پیدا کرده است گفت: چنان که بعد از انفجار بندر بیروت شاهد این بودیم که آقای مکرون بلافاصله سفری به لبنان داشت و پیش شرط کمک به لبنان را برای خروج از وضعیت فعلی تعدیل و انجام اصلاحات سیاسی و اقتص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی تصمیم سعد حریری برای تعلیق فعالیت های سیاسی اش

چرایی تصمیم سعد حریری برای تعلیق فعالیت های سیاسی اش