مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 بهمن 1400 ساعت 07:172022-01-26اقتصادي

نگاه رقابتی در خودروسازی فدای نگاه حمایتی شده است


عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه نگاه رقابتی در خودروسازی فدای نگاه حمایتی شده، گفت: تا حرفی درباره انحصار خودروسازی زده می شود، می گویند اگر تولید خودرو پایین بیاید در حوزه اشتغال دچار مشکل می شویم.

- ساسان شاه ویسی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس و در پاسخ به سوالی در مورد علت پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی و قیمت بالای خودرو در کشور، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی ما دچار یک آشفتگی شده و نظام اقتصادی ما دچار از دست رفتگی ها و تعلیقاتی است.

وی افزود: شاید عمدتاً آشفتگی ناظر به قیمت و عرضه خودرو تعبیر شود به صورتی که هم مصرف کننده به شدت احساس زیان می کند و هم از طرفی تولید کننده می گوید که برای من صرفه اقتصادی ندارد؛ کما اینکه می بینیم که خودروسازان اصلی عمدتاً زیان ده هستند و هرچه به آنها تسهیلات داده می شود و به آنها کمک می شود باز می بینیم که آن اتفاق موثر نمی افتد.

 شاه ویسی با بیان اینکه دولت هم خود را قیم صنعت خودرو می داند و هم از سوی دیگر عملا خودروسازان فاقد قَیِّم هستند، گفت: دولت به هیچ وجه نتوانست انحصاراتی که در پایین دست و بالا دست توزیع و تولید خودرو به وجود آمده را راهبری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه رقابتی در خودروسازی فدای نگاه حمایتی شده است

نگاه رقابتی در خودروسازی فدای نگاه حمایتی شده است