مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 23:422022-01-25اقتصادي

برف و سرما مصرف گاز در کردستان را 35 درصد افزایش داد


مصرف گاز در هفته اخیر 35 درصد در استان افزایش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، احمد فعله گری امشب در جلسه ستاد بحران استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بارش برف و کولاک باعث افزایش شدید مصرف گاز در کردستان شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: در استان کردستان مصرف گاز در بخش خانگی بیش از 35 درصد افزایش یافت.

وی گفت: مصرف روزانه گاز در استان حدود 10 تا 11 میلیون مترمکعب بود که ورود سرمای شدید ما را با افزایش بیش از 35 درصدی در مصرف گاز بخش خانگی مواجه کرد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با عنوان اینکه در حال حاضر بیش از 98 درصد جمعیت  استان زیرپوشش گاز طبیعی است،گفت: پیک مصرف در این هفته برفی و برودت هوا در استان به 15 میلیون مترمکعب در روز رسید.

وی خاطرنشان کرد: سال های گذشته بانه و مریوان و سقز چون در انتهای خط انتقال گاز بودند با سرمای شدید دچار افت گاز می شدند اما با تمهیداتی که طی سال های اخیر اتخاذ شد از خط 6 کشوری که پرظرفیت فشار قوی است سه انشعاب گرفتیم و همین ظرفیت مانع از افت فشار گاز با وجود افزایش قابل توجه مصرف در استان شد.

فعله گری اظهار کرد: نقاط بحران استان در خطوط شبکه ها و غیره شناسایی شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع هر مشکلی اندیشیده شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برف و سرما مصرف گاز در کردستان را 35 درصد افزایش داد

برف و سرما مصرف گاز در کردستان را 35 درصد افزایش داد