مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 22:422022-01-25بين الملل

استولتنبرگ: نیروهای ناتو در اوکراین مستقر نمی شوند


دبیر کل ناتو در مصاحبه ای گفته که نیروهای این ائتلاف در اوکراین مستقر نخواهند شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیرکل ناتو در بحبوحه افزایش تنش ها بر سر مسائل اوکراین گفته که این ائتلاف آماده ارسال پیشنهادات مکتوب خود برای روسیه است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان ناتو سه شنبه شب به وقت تهران در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان گفت: ما آماده ایم که بنشینیم و درباره کنترل تسلیحات، خلع سلاح، شفافیت در فعالیت های نظامی، ساز و کارهای کاهش خطر و سایر موضوعات مرتبط با امنیت اروپا بحث کنیم.

همچنین بنشینیم و به نگرانی های روسیه گوش دهیم.

دبیر کل ناتودر روزهای گذشته گفته بود که به زودی پیشنهادهای مکتوب خود را به روسیه ارسال خواهد کرد تا به خواسته های امنیتی مسکو پاسخ دهد.

مسکو  به منظور کاهش تنش ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسی ان ان، استولتنبرگ در این مصاحبه افزود: هنوز راه دیپلماتیکی برای خروج از بحران روسیه و اوکراین وجود دارد، اما این مستلزم آن است که روسیه تنش زدایی کند و آماده مشارکت با حسن نیت در گفت وگوهای سیاسی با ناتو و متحدان آن باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استولتنبرگ: نیروهای ناتو در اوکراین مستقر نمی شوند

استولتنبرگ: نیروهای ناتو در اوکراین مستقر نمی شوند