مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 22:272022-01-25سياسي

انفعال و بی عملی شورای امنیت در مقابل نقض های جدی حقوق بین الملل بشردوستانه


سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل به انفعال و بی عملی شورای امنیت در مقابل نقض های جدی حقوق بین الملل بشردوستانه از جمله در قبال مردم یمن و سرزمین های اشغالی اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اظهار داشت: در یمن، نقض سیستماتیک و جدی حقوق بین الملل بشردوستانه باعث کشتار هدفمند غیرنظامیان، از جمله زنان و کودکان، تخریب گسترده و عمدی زیرساخت های غیرنظامی و تشدید محاصره غیرقانونی بنادر و فرودگاه ها شده است، که این امر منجر به تشدید درد و رنج  مردم، وخامت اوضاع انسانی و ادامه بی توجهی به اساسی ترین اصول حقوق بین الملل بشردوستانه شده است.

مجید تخت روانچی که در نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره حفاظت از غیرنظامیان در مخاصمات مسلحانه سخنرانی می کرد، افزود: شورای امنیت وظیفه دارد حفاظت از غیرنظامیان را تضمین کرده، ناقضان حقوق بین الملل حقوق بشردوستانه را وادار کند تا فوراً به چنین جنایات آشکاری پایان دهند و آنها را در قبال جنایات خود پاسخگو سازد.

وی گفت: گزارش سازمان ملل در مورد حفاظت از غیرنظامیان در سال 2021 نشان می دهد که درگیری های مسلحانه همچنان با تعداد بالای مرگ و میر غیرنظامیان، مجروحان، افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انفعال و بی عملی شورای امنیت در مقابل نقض های جدی حقوق بین الملل بشردوستانه

انفعال و بی عملی شورای امنیت در مقابل نقض های جدی حقوق بین الملل بشردوستانه