مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 20:022022-01-25سياسي

لوکاشنکو: بلاروس مرز خود با اوکراین را تقویت می کند


رییس جمهوری بلاروس اعلام کرد که کشورش در جهت تقویت مرزش با اوکراین تلاش خواهد کرد و تاکنون نیروهای مسلح بیشتری را به مرز اعزام کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس روز سه شنبه در سخنانی عنوان کرد: متاسفانه مساله اوکراین برای ما چندان آسان نیست.

ما باید گروهی را در آنجا مستقر کنیم که یک و نیم کیلومتر از مرزمان با اوکراین را پوشش بدهند و این کارمان - که از خیلی وقت پیش درخصوص آن برنامه ریزی کرده بودیم - با رزمایش توافقی با پوتین همزمان شده است.

لوکاشنکو در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من مجبورم که این کار را انجام بدهم چراکه ما در مرز با اوکراین بهتر از لهستانی ها نیستیم.

رییس جمهوری بلاروس توضیح داد که به طور پیاپی از تلاش ها برای جا به جایی غیرقانونی تسلیحات و مهمات میان مرز اوکراین- بلاروس جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: خوب است که ما توانستیم این افراد را بازداشت کردیم؛ اما اگر اینکار را نمی کردیم چه؟ لوکاشنکو روز گذشته نیز در گفت وگویی با آژانس خبری دولتی بلتا گفته بود: وضعیت در مرزهای جنوبی کشور هر لحظه در حال پیچیده تر شدن است.

در میان تنش های فزاینده بین شرق و غرب بر سر اوکراین، رییس جمهوری بلاروس هفته گذشته از رزمایش مشترک این کشور با روسیه در ماه آینده میلادی خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوکاشنکو: بلاروس مرز خود با اوکراین را تقویت می کند

لوکاشنکو: بلاروس مرز خود با اوکراین را تقویت می کند