مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 18:572022-01-25اقتصادي

خام فروشی، بلای جان معادن خراسان جنوبی/ ثروتی که از جیب مردم می رود


ثروت خراسان جنوبی در حوزه معادن بیشمار است اما استفاده از این ثروت خدادادی به نفع توسعه منطقه چندان مشهود نیست و به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها اکثر مواد معدنی استخراج و خام فروشی می شود.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ معادن یکی از مهم ترین ظرفیت های استان خراسان جنوبی بوده که می تواند توسعه این استان را در پی داشته باشد.

البته در حال حاضر بیشتر مواد معدنی استخراج شده از این استان به صورت خام به فروش می رسد و باید برای فرآوری این مواد که می تواند رونق اقتصادی و اشتغال را در پی داشته باشد برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

مشکلات زیادی پیش روی امر فراوری مواد معدنی در استان بوده که می توان مهم ترین آنها که شامل نبود سرمایه گذار، عدم وجود زیرساخت های لازم و همچنین نبود نیروی کار متخصص و غیره عنوان کرد.

این مشکلات سبب شده تا این گنجینه های پنهان از دل زمین خراسان جنوبی کشف اما با بهای اندک به فروش برسند و عایدی خاصی برای این استان محروم نداشته باشد.

در حال حاضر 50 نوع ماده معدنی در استان کشف شده که میزان دخایر قطعی این معادن 6 هزار و 900 میلیون تن می باشد و این مواد معدنی رتبه استان را در سطح کشور از نظر معادن فعال چهارم، میزان اشتغال در این بخش نیز در رتبه چهارم کشور و ذخایر قطعی رتبه هفتم برساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خام فروشی، بلای جان معادن خراسان جنوبی/ ثروتی که از جیب مردم می رود

خام فروشی، بلای جان معادن خراسان جنوبی/ ثروتی که از جیب مردم می رود