مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 16:472022-01-25پزشكي

بررسی «فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی» در یک کنفرانس علمی


کنفرانس علمییکروزه «فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی» به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی پنجم بهمن ماه برگزار شد.

- بررسی فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی در یک کنفرانس علمی کنفرانس علمییکروزه فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی به همت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی پنجم بهمن ماه برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این وبینار که با سخنرانی دکتر فراز مجاب استاد دانشکده داروسازی و عضو انجمن علمی متخصصین علوم دارویی ایران، برگزار شد، به گیاهان دارویی موثر بر آریتمی های قلبی، اختلالات ترومبوآمبولی، سندرم حاد کرونر و سندرم شوک پرداخته شد.

وی در ادامه خصوصیات گیاه شناسی گیاه سرخ ولیک را برشمرد و عصاره این گیاه را از نظر عملکرد در سطح مولکولی، بعنوان یک داروی گیاهی فعال کننده کانال پتاسیم معرفی نمود.

به گفته وی، گیاه گل طاووسی از دیگر گیاهانی است که دارای آلکالویید بالایی است و عمل انتقال یون های سدیم را در غشای سلولی انجام داده که منجر به کاهش تحریک بیش از حد در ایجاد ضربان قلب و تنظیم تغییرات پاتولوژیکی در در ضربان ایجاد شده در آتریوم می شود.

لازم به ذکر است در این وبینار که دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی «فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی» در یک کنفرانس علمی

بررسی «فرآورده های گیاهی موثر بر اختلالات قلبی و عروقی» در یک کنفرانس علمی