مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 16:372022-01-25دانش

اجرای 450 پروژه تحقیقاتی مشترک با محققان ایرانی خارج از کشور


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: حال حاضر 450 پروژه تحقیقاتی مشترک با محققان خارج از کشور اجرا شده که امیدواریم 4 سال دیگر به 950 پروژه ارتقا یابد.

- ، حسین سالار آملی رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم در سیزدهمین نشست معاونان امور بین الملل دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور اظهار داشت: بین المللی سازی یک ظرفیت است مبنای تحولی که در چهار سال آینده می توانیم به وجود بیاوریم آن پژوهش های بین المللی است.

در حوزه جذب دانشجو، استاد و ایجاد شعب دانشگاهی مشترک و همکاری های ما بین مراکز و داخل کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: تعاملات بین الملی ظرفیتی است که امکان در تحول در آن امکان پذیر است بنابراین یک برنامه چهار ساله 1404-1401 بر اساس اسناد بالا دستی و کشورهای هدف تدوین شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: توسعه دیپلماسی علم و فناوری برای ارتقای جایگاه کشور در نظم علمی و فناوری در حال ظهور است، ایفای نقش در چرخه دانایی و فناوری جهانی، بین المللی سازی دانشکده ها و مراکز آموزش عالی کشور از جمله برنامه های هدف ما است.

سالار آملی درباره مأموریت های این مجموعه گفت: تقویت مأموریت علمی بین المللی مبتنی بر رشد دانشگاه که می تواند اقتصاد دانشگاه ها را شکل دهد یک مأموریت مهم ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 450 پروژه تحقیقاتی مشترک با محققان ایرانی خارج از کشور

اجرای 450 پروژه تحقیقاتی مشترک با محققان ایرانی خارج از کشور