مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 16:222022-01-25اقتصادي

تورهای صیادی در دام بیمه تامین اجتماعی/ ذخایر ماهی دریای خزر رو به کاهش است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، استان گیلان به دلیل وجود 284 کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت بالقوه ای برای پرورش انواع ماهیان استخوانی و در کنار آن صید و صیادی است به طوری که توجه به آن می تواند بخش اعظمی از مشکلات اقتصادی استان را برطرف کند.

بی شک ماهیت شغل و فعالیت صیادی در فصل زمستان و در کنار ساحل بسیار طاقت فرسا است و کمک به جامعه صیادی از طریق قانونی جهت رفع موانع و مشکلات برای تحقق خواسته هایشان می تواند منجر به ایجاد امیدواری در بین این قشر زحمتکش جامعه شود.

اقتصاد استان گیلان از گذشته تاکنون وابسته به صیادی و کشاورزی بوده و از این رو حل مشکلات این بخش ها زمینه ساز توسعه استان است، لذا باید دغدغه صیادانی که به صورت قانونی نسبت به صید اقدام کرده برطرف شده تا به رشد اقتصاد دریامحور و توسعه صنعت شیلات در استان منجر شود.

توجه به اقتصاد دریامحور و صیادی در شرایط پیوستن جمهوری اسلامی به عنوان عضوی از اتحادیه شانگهای و اوراسیا شرایط را برای توجه به اقتصاد دریامحور فراهم کرده لذا در این راستا باید راهکاری مطمئن و پایدار برای بهبود اقتصاد دریامحور و مناسب سازی وضعیت صیادان اجرا کرد.

در گیلان بیش از 6 هزار صیاد وجود دارد که از طلوع تا غروب آفتاب در شرایط بسیار سخت و سرمای طاقت فرسای زمستان وارد دریا شده تا بتوانند با صید ماهی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورهای صیادی در دام بیمه تامین اجتماعی/ ذخایر ماهی دریای خزر رو به کاهش است

تورهای صیادی در دام بیمه تامین اجتماعی/ ذخایر ماهی دریای خزر رو به کاهش است