مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 16:122022-01-25بين الملل

نروژ درخواست های قابل اجرایی از طالبان دارد


امروز (سه شنبه) در آخرین روز از نشست طالبان در اسلو، نروژ اعلام کرد که در حین مذاکرات، درخواست های قابل اجرایی از طالبان خواهد داشت.

- امروز (سه شنبه) در آخرین روز از نشست طالبان در اسلو، نروژ اعلام کرد که در حین مذاکرات، "درخواست های قابل اجرایی" از طالبان خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیئتی از حکومت طالبان به ریاست امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، از روز شنبه در نروژ سرگرم نشست اسلو هستند؛ نشستی که محوریت اصلی آن کمک های بشردوستانه به افغانستان است.

نمایندگان طالبان در نشست روز یکشنبه با اعضای جامعه مدنی افغانستان و پس از آن روز دوشنبه با دیپلمات های غربی دیدار کردند.

هنریک تون، معاون وزیر خارجه نروژ که قرار بود صبح امروز (سه شنبه) با هیئت طالبان ملاقات کند، اظهار کرد: این آغاز یک روند بی پایان نیست.

ما از آن ها درخواست های قابل اجرایی را می خواهیم و همچنین بررسی خواهیم کرد که آیا طالبان خواسته های ما را برآورده می کند یا خیر.

این خواسته ها شامل تامین کمک های بشردوستانه به مردم افغان، دسترسی و امکان حق تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین احترام به مسئله حقوق بشر به خصوص زنان و اقلیت هایی که در افغانستان زندگی می کنند، است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نروژ درخواست های قابل اجرایی از طالبان دارد

نروژ درخواست های قابل اجرایی از طالبان دارد