مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 15:022022-01-25سياسي

ظرفیت خیرین در مبارزه با موادمخدر مغفول مانده است


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: خیرین در ساخت مدرسه و مساجد و مراکز درمانی فعالیت خوبی دارند، اما برای ساماندهی مواد مخدر این ظرفیت مغفول مانده که باید بیشتر شود.

- اسکندر مومنی سه شنبه 5 بهمن در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان 4 حوزه در امر مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، گفت: نخستین حوزه مقابله است که جلوگیری از ورود مواد مخدر یک قسمت آن محسوب می شود و در این راه چهارذهزار شهید تقدیم شده است.

او با بیان اینکه حوزه بعدی پیشگیری است، گفت: یک برداشت وجود دارد مبنی بر اینکه باید تلاش کنیم مواد مخدر نباشد تا کسی مصرف نکند این حرف درست و وظیفه ما است، اما به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات دیگری نیز انجام شود و قبول داریم که در حوزه پیشگیری مقداری غفلت کردیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: براساس پژوهشی که انجام شده بیش از 30 درصد از کسانی که به سمت اعتیاد می رفتند قدرت نه گفتن نداشتند و بیش از 30 درصد هم گفتند فکر نمی کردیم که با چند بار مصرف معتاد شویم، اما اگر پیشگیری و آموزش باشد این موارد رخ نمی دهد یا کمتر می شود.

مومنی با بیان اینکه حوزه سوم درمان است، عنوان کرد: پیشگیری مهم است، اما درمان اعتیاد هم مهم است و باید در این حوزه نیز اقداماتی انجام شود و در نهایت حوزه چهارم توانمندسازی و بازگشت به ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت خیرین در مبارزه با موادمخدر مغفول مانده است

ظرفیت خیرین در مبارزه با موادمخدر مغفول مانده است