مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 15:022022-01-25اقتصادي

دیپلماسی کشاورزی در اولویت قرار دارد/ لزوم توجه به صنایع تبدیلی


وزیر کشاورزی بر اهمیت توجه به دیپلماسی کشاورزی در کرمان تاکید کرد و گفت: صادرات محصولات کشاورزی باید توسعه یابد.

- ، سید جواد ساداتی ظهر سه شنبه در کنگره بین المللی علوم زراعت و اصلاح نباتات در دانشگاه شهید باهنر به صورت ویدئو کنفرانس حضور یافت و از اندیشمندان، محققان و فعالان این عرصه خواست برای حل مشکلات بخش کشاورزی در زمینه های مختلف با وزارت کشاورزی همکاری و همیاری کنند.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از سیاستهای ما تولیدات صادرات محور و توسعه صادرات در قالب دیپلماسی کشاورزی به کشورهای همسایه است زیرا این امر در کنار امنیت می تواند فواید اقتصادی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وی در خصوص توسعه زیر ساخت های کشاورزی گفت: دولت در این زمینه با تمام توان پای کار است اما باید برای ورود بخش خصوصی و جذب سرمایه ابتکار عمل داشته باشیم و کار قابل توجهی انجام شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در گذشته کمتر در زمینه جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی کار انجام شده و سرمایه گذاران در این زمینه با جذابیتهای موجود مواجه نشده اند که در این زمینه باید کار ویژه انجام شود.

ساداتی با اشاره به فساد برخی از محصولات کشاورزی در باغ ها و مزارع بیان کرد: این مساله فقط یک دلیل دارد و آن نبود صنایع تبدیلی است و اینجا دقیقاً جایی است که باید بخش خصوصی فعال با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی کشاورزی در اولویت قرار دارد/ لزوم توجه به صنایع تبدیلی

دیپلماسی کشاورزی در اولویت قرار دارد/ لزوم توجه به صنایع تبدیلی