مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 14:522022-01-25دانش

وزیر علوم: دانشگاه ها نردبان دانایی جامعه هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل با تأکید بر اینکه رشد و توسعه علم منوط به افزایش انتشار آن در سطح جهانی است؛ گفت: برای اثرگذاری و اثرپذیری در دنیا، - ، گفت: اگر مسیر تعامل علمی با دنیا از طریق دانشگاه ها گسترش یابد، می توانیم مرجعیت علمی کشور در دنیا را به سایر زمینه های دیگر نیز تسری دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدعلی زلفی گل با تأکید بر اینکه رشد و توسعه علم منوط به افزایش انتشار آن در سطح جهانی است؛ گفت: برای اثرگذاری و اثرپذیری در دنیا، راهی جز تعامل با دنیا نیست.

باید از همه ظرفیت های موجود باید برای توسعه تعاملات علمی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما وارث تمدن برتر هستیم و باید آن را از طریق توسعه تعاملات به دنیا هدایت کنیم، اضافه کرد: تاریخ درخشان کشور ما اثرگذاری بزرگان و هدایتگری آنان را نشان می دهد.

مرجعیت علمی دانشمندان ایرانی بسیار بالاست و در این راستا بیش از 30 درصد انتشارات علمی جهان با مشارکت دانشمندان ایرانی است.

زلفی گل اظهار داشت: دانشگاه ها نردبان دانایی جامعه هستند که هم می توانند مرجعیت ساز و هم مرجعیت پذیر باشند و در ابعاد بین المللی نقش آفرین باشند.

وی گفت: افق همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم پش بینی این هدف است که هر یک از اعضای هیات علمی دانشگاه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر علوم: دانشگاه ها نردبان دانایی جامعه هستند

وزیر علوم: دانشگاه ها نردبان دانایی جامعه هستند