مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 14:122022-01-25اقتصادي

تلاش و انتظار برای احیای یک مصوبه حیاتی


مصوبه اختصاص سهمیه یک میلیون و هفتصد و پنجاه هزار تنی سنگ آهن به ذوب آهن اصفهان متاسفانه عملیاتی نشد و ما همچنان در تلاش برای احیا یک مصوبه حیاتی هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی به نقل از ذوب آهن اصفهان، معاون خرید شرکت افزود: ذوب آهن اصفهان سهم 10 درصدی از تولید فولاد کشور دارد و به عنوان نخستین شرکت فولادی، نقش بزرگی در صنعتی شدن کشور داشته است اما با این وجود، از هیچ سهمیه مواد اولیه ای برخوردار نیست.

صالحی اظهار داشت: از چند ماه پیش به دنبال عدم فعالیت دو معدن سنگ آهن چاه گز و ققنوس یک و نرسیدن بار سنگ آهن به ذوب آهن، موجودی مواد اولیه به شدت بحرانی شده و تداوم آن در تولید محصولات این صنعت مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال رفع مشکل از هر مسیر و با هر مسئولی به گفت وگو نشستیم اما تاکنون به نتیجه نرسیده ایم، گفت: هم اکنون با یک رکود مواجهیم، نه حمل و نقل باری داریم، واگن ها خالی است و خریدی در بازار صورت نمی گیرد و وضعیت بازار فروش خوبی نداریم.

صالحی با اشاره به اینکه بهمن ماه سال گذشته از طریق بورس قادر به خرید مواد اولیه شدیم، ادامه داد: هم اکنون از گندله و نرمه گندله برای تولید استفاده می کنیم و ذخایر سنگ آهن و زغال سنگ در حال اتمام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش و انتظار برای احیای یک مصوبه حیاتی

تلاش و انتظار برای احیای یک مصوبه حیاتی