مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-25اقتصادي

پایگاه پژوهشی کاوش تپه های میرک سمنان راه اندازی شود


معاون پروژه کاوش تپه های میرک سمنان بر ضرورت راه اندازی پایگاه پژوهشی محوطه باستانی میرک سمنان تأکید کرد و گفت: راه اندازی این پایگاه پژوهشی در افزایش سطح مطالعات این محوطه نقش مهمی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سیدمیلاد هاشمی، معاون پروژه کاوش تپه های میرک سمنان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران بیان کرد: محوطه میرک در سطح جهانی شناخته شده و تاکنون مقالات متعددی در رابطه با میرک در نشریات انگلیسی زبان فاخر منتشر شده است.

وی با تأکید بر اهمیت جهانی این محوطه باستانی گفت: در استان سمنان باید این محوطه توسط تمام نهادها مورد توجه جدی قرار گیرد.

این باستان شناس با بیان اینکه در حال حاضر که به دلیل مشکل کمبود آب، کشاورزی دچار مشکل شده است، بیان کرد: گردشگری به صورت جایگزین می تواند زمینه ساز توسعه پایدار و درآمدزایی شود و روستاهای حاشیه جنوبی کویر سمنان مانند دلازیان، با رشد گردشگری و بازسازی زندگی گذشتگان و خانه های تاریخی، راه اندازی پایگاه های پژوهشی و اقامتگاه های بوم گردی شاهد رونق اقتصادی خواهند بود.

معاون پروژه کاوش تپه های میرک سمنان با اشاره به اینکه به احتمال زیاد انسان های نئاندرتال در کنار انسان خردمند در این منطقه حضور داشته است و زندگی آن ها بر پایه شکار و گردآوری گیاهان بوده، گفت: راه اندازی پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه پژوهشی کاوش تپه های میرک سمنان راه اندازی شود

پایگاه پژوهشی کاوش تپه های میرک سمنان راه اندازی شود