مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-25بين الملل

تظاهرات در سودان؛ پایان قدرت نظامیان، خواست سودانی ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پس از اینکه کودتای نظامی (اکتبر 2021) در سودان با مخالفت مردم این کشور روبه رو شد؛ عبدالفتاح البرهان و عبدالله حمدوک، - پایتخت سودان و دیگر شهر های این کشور آفریقایی همچنان شاهد تظاهرات مردمی برای پایان حکومت نظامیان در سودان و روی کار آمدن دولت دموکراتیک است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پس از اینکه کودتای نظامی (اکتبر 2021) در سودان با مخالفت مردم این کشور روبه رو شد؛ عبدالفتاح البرهان و عبدالله حمدوک، 21 نوامبر 2021 توافق سیاسی برای بازگشت حمدوک به قدرت امضاء کردند که این توافق هم مانند کودتای نظامی در سودان با مخالفت گسترده مردم این کشور روبه رو شده است و تظاهرات هفتگی مردم سودان ادامه دارد.

با تداوم تظاهرات در شهر های مختلف سودان، عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور هم به استعفاء از قدرت مجبور شد، اما مردم سودان همچنان در خیابان ها حضور دارند تا به قدرت نظامیان در کشورشان پایان دهند.

نیرو های نظامی سودان عصر دوشنبه (24 ژانویه 2022) برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در خارطوم، پایتخت سودان، از گلوله جنگی و گاز اشک آور استفاده کردند که این اقدام به کشته شدن حدود 5 نفر و زخمی شدن ده ها سودانی منجر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات در سودان؛ پایان قدرت نظامیان، خواست سودانی ها

تظاهرات در سودان؛ پایان قدرت نظامیان، خواست سودانی ها