مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 12:022022-01-25اقتصادي

برنامه تحول صنعت خودرو با مدیران رانتی و نفتی اجرا نمی شود


نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشکلات صنعت خودرو و کیفیت پایین خودروهای تولیدی گفت: برنامه های خوب برای تحول در صنعت خودرو با وجود مدیران رانتی و نفتی در خودروسازی ها اجرا نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در طرح سؤال از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کیفیت پایین خودروهای تولیدی، اظهار داشت: مهمترین مشکل صنعت خودرو در کشور ما ناشی از ساختار مالکیتی این صنعت است.

وی در توضیح این نکته گفت: با آنکه سهام دولت در ایران خودرو 6 درصد و در سایپا حدود 17 درصد است اما چرا باید مدیرعامل و هیأت مدیره این شرکت ها توسط وزارت صنعت انتخاب شوند و سؤال اساسی این است برای اصلاح ساختار مدیریتی و مالکیتی این دو شرکت چه کاری قرار است انجام شود؟ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل کشور این نوع رابطه میان دولت و خودروسازها است و تا این اصلاح نشود مشکل باقی است؛ این نوع ارتباط زمینه ساز روابط ناسالم است و چون در آغاز کار دولت قرار داریم می خواهیم آقای فاطمی امین مسیر غلط گذشته را طی نکند.

باقری بنابی ادامه داد : مشکل دیگر، درب های مدیریتی گردشی است که بر اساس آن برخی مدتی مدیر بخش های مختلف خودروسازی هستند و مدتی دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه تحول صنعت خودرو با مدیران رانتی و نفتی اجرا نمی شود

برنامه تحول صنعت خودرو با مدیران رانتی و نفتی اجرا نمی شود