مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 11:572022-01-25اقتصادي

90 درصد مراتع دامغان ممیزی شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه 90 درصد از مراتع این شهرستان ممیزی شد، گفت: طرح ممیزی برای مقابله با تخلفات حوزه اراضی ملی صورت می گیرد.

- با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 80 دامدار دامغانی از طریق ثبت نام در سامانه سماک حق و حقوق مرتع خود را پرداخت و برای آنان گواهی پرداخت صادر شده است، تاکید کرد: حق و حقوق مرتع از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین که هزینه کرد آن در اجرای طرح های اصلاحی و احیایی منافع آن به مرتع دار بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد از مراتع دامغان ممیزی شده است، افزود: در راستای تمدید پروانه چرای دامداران تبصره 28 دامدارانی که دارای پروانه چرا هستند و طرح مرتعداری ندارند هرساله باید حق و حقوق استفاده از مراتع خود را پرداخت کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با بیان اینکه 27 هزار و 764 واحد دامی در مراتع ییلاقی و قشلاقی این شهرستان وجود دارد، گفت: ساماندهی مرتع داران و شناسایی بهره برداران واقعی دارای حق استفاده از مراتع؛ ایجاد تعادل دام و مرتع و صدور پروانه چرای دام از مهمترین اهداف اجرای طرح ممیزی به شمار می رود.

عباسی راد گفت: تحقق مدیریت پایدار و بهره برداری اصولی از مراتع یک اصل مهم بوده که شتاب بیشتری گرفت و بر اساس بخشنامه سازمان جنگل ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد مراتع دامغان ممیزی شد

90 درصد مراتع دامغان ممیزی شد