مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 11:472022-01-25سياسي

نگاه به شرق متوازن و در چارچوب منافع ملی باشد


یک استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: گرچه نگاه به شرق و اتکای بیش از حد به آن می تواند تبعات خطرناکی برای ایران داشته باشد، - اما نگاه متوازن به شرق در قالب یک موازنه عدم تعهدی که ایران بتواند از قطب های علمی و صنعتی در صورتی که نقض حاکمیت ملی را نداشته باشند بهره ببرد، معقول است.

محمدعلی بصیری در گفت وگو با ایسنا درباره پیام رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 که با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند برگزار می شود، اظهار کرد: اصولاً در روابط کشورها مراحل روبه ارتقا به این صورت است که در ابتدا روابط به شکل دیپلماتیک آغاز می شود و زمانی که روابط گرم تر شود به سمت روابط اقتصادی، فرهنگی و سپس نظامی و دفاعی ارتقا می یابد.

این رزمایش مشترک نشان می دهد که روابط ایران با روسیه و چین در سطح عالی، استراتژیک و دفاعی است که توانسته یک مانور نظامی در یک حوزه بین المللی در اقیانوس هند برگزار کند.

وی افزود: پیام این رزمایش مشترک این است که هر سه کشور ایران، روسیه و چین مصمم هستند تهدیداتی که برای یکی از آنها در این حوزه آبراهی و نقل و انتقال بین المللی رخ دهد را به شکل مشترک پاسخ دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه به شرق متوازن و در چارچوب منافع ملی باشد

نگاه به شرق متوازن و در چارچوب منافع ملی باشد