مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 11:472022-01-25اقتصادي

وزیر صمت: برای کیفیت پایین خودروها برنامه داریم/ با واردات خودرو موافقیم


وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ا ینکه مسئولیت کیفیت پایین خودروهای تولیدی را می پذیریم، گفت: برای حل این مسئله پروژه تحولی طراحی کرده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به سؤال ملی محمد باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس و جمع دیگری از نمایندگان در خصوص علت کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و برنامه این وزارتخانه برای ارتقای کیفیت این خودروها اظهار داشت: این مسئله قابل انکار نیست و همه می دانیم که کیفیت خودروهای تولیدی در کشورمان قابل قبول نیست.

وی با اشاره به علت این مشکل گفت: حدود 70 درصد این مشکل به قطعه ساز و 30 درصد به مرحله مونتاژ و در کارخانه مربوط می شود.

به دلیل رابطه نادرست قطعه ساز و خودروساز و عدم پرداخت پول قطعه سازان در فرصت مناسب، در کیفیت قطعا با مشکل مواجه می شویم و خودروساز در خط تولید قطعه بی کیفیت را به کار می گیرد.

وی درباره راهکار این مشکل با بیان اینکه دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم ادامه داد: در برنامه کوتاه مدت به دنبال آن هستیم که با سه اقدام مشکلات حوزه کیفیت را بهبود بدهیم.

اقدام نخست شامل شفافیت جریان کالا از واردات مواد اولیه تا ساخت قطعه و خدمات پس از فروش است که این کار بر مبنای سامانه جامع تجار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر صمت: برای کیفیت پایین خودروها برنامه داریم/ با واردات خودرو موافقیم

وزیر صمت: برای کیفیت پایین خودروها برنامه داریم/ با واردات خودرو موافقیم