مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 11:322022-01-25اقتصادي

رشد اقتصادی کشورهای خلیج فارس؛ نزولی یا صعودی؟


نظرسنجی رویترز نشان داده است که اقتصاد کشورهای منطقه خلیج فارس در سال 2022 سریع تر رشد خواهند کرد اما سقوط قیمت نفت بزرگ ترین تهدید در این رشد اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، اقتصاددانان هشدار دادند که خطر نزول قیمت نفت این چشم انداز را تهدید می کند و اگر این کاهش قیمت رخ ندهد اقتصادهای 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با سریع ترین سرعت خود در چند سال اخیر رشد خواهند کرد.

قیمت نفت خام که محرک اصلی اقتصادهای خلیج فارس است به بالاترین سطح خود از سال 2014 صعود کرده و این افزایش به علت تشدید تنش های سیاسی جهانی ازجمله عملکرد تولیدکنندگان بزرگ مانند امارات متحده عربی و روسیه بوده است که باعث بدترشدن منابع موجود نیز خواهد شد.

این خبر، خبری نویدبخش برای شش کشور ثروتمند صادرکننده نفت در منطقه است و نظرسنجی 11 تا 19 ژانویه از 25 اقتصاددان پیش بینی کرد که هر 6 اقتصاد در شورای همکاری خلیج فارس امسال سریع تر از آنچه سه ماه پیش انتظار می رفت رشد خواهند کرد.

عربستان سعودی با رشد 5.

7 درصدی و پس از آن کویت و امارات به ترتیب با 5.

3 درصد و 4.

8 درصد در صدر فهرست قرار خواهند گرفت همچنین، رشد اقتصادی قطر، عمان و بحرین برای سال 2022 به طور متوسط بین 3 تا 4 درصد پیش بینی شده است و اگر محقق شود بهترین چیزی است که این کشورها در چند سال اخیر شاهد بود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد اقتصادی کشورهای خلیج فارس؛ نزولی یا صعودی؟

رشد اقتصادی کشورهای خلیج فارس؛ نزولی یا صعودی؟