مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 10:322022-01-25سياسي

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: خانه داری به عنوان شغل پذیرفته شود


از سال 87 بیمه زنان خانه دار ذیل بیمه صاحبان مشاغل آزاد در سازمان تامین اجتماعی برنامه ریزی و اجرا شده است و تا به امروز حدود 400 هزار بانوی ایرانی در آن شرکت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 5 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اختصاصی درباره توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: توسعه نظام تامین اجتماعی در قالب بیمه ها، مساعدت های اجتماعی باعث کاهش فقر و تعادل در توزیع درآمدها می شود و به طور خاص تامین امنیت اقتصادی زنان بستر آرامش و تعالی خانواده در جامعه را فراهم می کند.

وی افزود: بیمه زنان خانه دار به عنوان میراث جامانده از مجالس و دولت های گذشته مطرح شده و در سیاستگذاری ها و قانونگذاری ها مورد توجه قرار گرفته، اما در اجرا موفق نبوده است.

نماینده مشهد در مجلس تصریح کرد: از سال 87 بیمه زنان خانه دار ذیل بیمه صاحبان مشاغل آزاد در سازمان تامین اجتماعی برنامه ریزی و اجرا شده و تا به امروز حدود 400 هزار بانوی ایرانی در آن شرکت کرده اند.

این آمار نشان می دهد که به دلایل متعدد از جمله عدم توان مالی برای پرداخت حق بیمه و عدم تنوع طرح های بیمه ای، رغبتی برای استفاده از آن وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: خانه داری به عنوان شغل پذیرفته شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: خانه داری به عنوان شغل پذیرفته شود