مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 09:572022-01-25پزشكي

تزریق دُز سوم به میزان 90 درصد از اومیکرون پیشگیری می کند


‍ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: براساس مطالعات انجام شده، تزریق دوز سوم به میزان 90 درصد از اومیکرون پیشگیری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، علی محمدیان سرپرست دانشگاه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری ضمن تشریح وضعیت بهداشت و درمان استان در ابتدای شیوع کرونا اظهار کرد: در روزهای اول شیوع کرونا آمادگی دانشگاه ها در حوزه های مختلف بهداشتی و درمانی و امکانات و تجهیزات پزشکی محدود بود و علی رغم کم لطفی های جامعه جهانی و کشورهای مدعی اخلاق مداری، با تکیه بر توانمندی جوانان، مردم عزیز و دانشمندان بومی توانستیم برای مقابله با این بیماری مجهز شویم.

وی افزود: در زمانی که قرار بود با افتتاح مرکز تروما، بیمارستان فاطمی به این مرکز منتقل شود شیوع کرونا باعث شد مرکز تروما به یکی از مراکز اصلی ساماندهی بیماران مبتلا به کرونا در استان تبدیل شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به آمار کرونای استان از ابتدای شیوع این بیماری بیان کرد: از زمان آغاز کرونا در استان، حدود 31هزار نفر بستری شده که از این تعداد حدود 28هزار نفر با بهبودی ترخیص و متاسفانه حدود 2هزار و 600 نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق دُز سوم به میزان 90 درصد از اومیکرون پیشگیری می کند

تزریق دُز سوم به میزان 90 درصد از اومیکرون پیشگیری می کند