مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 09:472022-01-25بين الملل

در آینده نزدیک اثرات سفر وزیر خارجه به چین را شاهد خواهیم بود


محمد کشاورز زاده به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: طی این سفر قرارداد 25 ساله دو کشور اجرایی شد و در آینده نزدیک اثرات آن را خواهیم دید.

- محمد کشاورز زاده به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: طی این سفر قرارداد 25 ساله دو کشور اجرایی شد و در آینده نزدیک اثرات آن را خواهیم دید.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد کشاورز زاده با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و چین است، گفت: گرچه دو کشور از صده های دور با یکدیگر ارتباط داشته اند که جاده ابریشم به عنوان مهم ترین زمینه ارتباطی در این راستا احداث شده بود.

وی در گفت وگو با رادیو گفت وگو به رشد بالای اقتصادی چین اشاره و بیان کرد: چین به عنوان یکی از اعضای دائم سازمان ملل نقش گسترده ای را در معادلات جهانی دارد.

این کشور طی سالیان گذشته پیشرفت های زیادی داشته است که برای نمونه می توان به رشد اقتصادی هشت درصد این کشور در سال گذشته با وجود همه گیری کرونا اشاره کرد.

سفیر ایران در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روابط تجاری چین با دنیا در حدود چهارهزار و 600 میلیارد دلار بوده است، اظهار کرد: دو هزار میلیارد از این حجم تجارت، واردات بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آینده نزدیک اثرات سفر وزیر خارجه به چین را شاهد خواهیم بود

در آینده نزدیک اثرات سفر وزیر خارجه به چین را شاهد خواهیم بود