مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 09:072022-01-25پزشكي

ایران در آستانه پیک ششم کرونا / آماده باش مراکز درمانی در سراسر کشور


دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته، کشور در آستانه آغاز پیک ششم بیماری با سویه امیکرون است، در عین حال بر ضرورت اصلاح معیارهای رنگ بندی کرونایی شهرها، - اهمیت تزریق دز سوم واکسن کرونا و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده صحیح از ماسک، تاکید کرد.

دکتر حمیدرضا جماعتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تست کرونا از افراد دارای علائم بیمای گرفته می شود، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته و تست های انجام شده، وضعیت بیماری تقریبا در بسیاری از استان ها به این سمت پیش می رود که امیکرون تبدیل به سویه غالب شود و این در حالی است که در برخی استان ها نیز به سویه غالب بدل شده است.

به نظر می رسد بیماری در حرکت به سمتی است که در اکثر استان ها ظرف چند هفته آتی سویه غالب، اُمیکرون شود و بنابراین اکثر مبتلایان به این سویه از کرونا دچار خواهند شد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته ما در آستانه آغاز پیک ششم بیماری با سویه امیکرون هستیم.

معیار رنگ بندی کرونایی شهرها؛ نیازمند اصلاح افزایش موارد بستری و تغییر رنگ برخی شهرها وی با اشاره به اینکه معیارهای اعلام رنگ بندی های کرونایی شهرها هنوز اصلاح نشده است، تصریح کرد: رنگبندی ها با معیار موارد بستری بیمارستانی مشخص می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در آستانه پیک ششم کرونا / آماده باش مراکز درمانی در سراسر کشور

ایران در آستانه پیک ششم کرونا / آماده باش مراکز درمانی در سراسر کشور