مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 09:072022-01-25اقتصادي

حکایت کمیسیون ماده 100 ؛ می سازم، جریمه اش را می دهم


تخلف در ساخت و سازها از ضوابط و استانداردهای کیفی، فنی و شهرسازی در ایران و استان بوشهر حقیقتی ریشه دار است که همسو با افزایش و رشد شهرنشینی و به دنبال آن نیاز بیشتر به ساختمان های بلند مرتبه و افزایش تراکم ساختمانی در حال شد است.

- حکایت "کمیسیون ماده 100"؛ می سازم، جریمه اش را می دهم ایسنا/بوشهر تخلف در ساخت و سازها از ضوابط و استانداردهای کیفی، فنی و شهرسازی در ایران و استان بوشهر حقیقتی ریشه دار است که همسو با افزایش و رشد شهرنشینی و به دنبال آن نیاز بیشتر به ساختمان های بلند مرتبه و افزایش تراکم ساختمانی در حال شد است.

از این رو مدیریت شهری به دنبال بهینه سازی و افزایش پایداری شهرها با چالش های زیادی روبه رو است که یکی از این مهمترین آنها تخلفات در زمینه ساخت و ساز است.

با توجه به هزینه بالای مصالح ساختمانی و هزینه تمام شده ساختمان ها بیشتر مالکان و سازندگان، برای افزایش کارایی یا صرفه اقتصادی هنگام احداث بنا کارهایی انجام می دهند که خلاف قانون است؛ تخلفاتی همچون احداث بنا بدون گرفتن پروانه ساختمانی از شهرداری، تجاوز به حریم معابر، تبدیل یا تغییر کاربری، احداث بناهای غیر مستحکم، ارتفاع و تراکم،تامین نکردن پارکینگ مورد نیاز یا کسری پارکینگ.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت کمیسیون ماده 100 ؛ می سازم، جریمه اش را می دهم

حکایت کمیسیون ماده 100 ؛ می سازم، جریمه اش را می دهم