مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 08:322022-01-25اجتماعي

محدودیت اعتبارات کاوش مسجد جامع ساوه را متوقف کرده است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساوه گفت: محدودیت اعتبارات عملیات کاوش باستان شناسی مسجد جامع هزار ساله ساوه را متوقف کرده است.

- رضا ایاز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بدلیل محدودیت اعتبارات عملیات کاوش مسجد جامع ساوه صورت نگرفته است، بیان کرد: در جریان بازدید مقامات وزارت میراث فرهنگی در سال های گذشته به منظور انجام کاوش های لازم در محوطه تاریخی مسجد جامع ساوه، قرار شد یک هیات باستان شناسی تشکیل شود تا با انجام عملیات کاوش، این بنا بیشتر معرفی شده و شناسانده و زمینه استقبال گردشگران از آن فراهم شود اما محدودیت منابع مالی تاکنون اجازه این کار را نداده است.

وی با اشاره به مرمت و بازسازی گنبد اصلی و ایوان مسجدجامع ساوه اظهار کرد: بازسازی حدود 20 شبستان این مسجد تاریخی هزارساله ساوه در طول سالهای اخیر انجام شده است و با خارج کردن آجرهای فرسوده کار بندکشی اصولی مطابق با نظرات کارشناسان صورت گرفته است.

ایاز با اشاره به اینکه بام مسجد جامع ساوه حدود 3200 متر وسعت دارد، افزود: خاکبرداری و سبک سازی بام مسجد از جمله اقداماتی بوده که طی سالهای اخیر انجام شده است و نقاطی از فضای مسجد که کف فرش آن تخریب شده بود مرمت و با تعویض آجر و کف فرش، نمای داخلی مناسب سازی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت اعتبارات کاوش مسجد جامع ساوه را متوقف کرده است

محدودیت اعتبارات کاوش مسجد جامع ساوه را متوقف کرده است