مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 06:422022-01-25اقتصادي

راهی شدن دام های مولد به کشتارگاه/ ضعف در تامین علوفه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، دامداری و کشاورزی از قدیم الایّام جزو مشاغل اصلی هر ایل و طایفه بود و کسی را مالدار قلمداد می کردند که به امر کشاورزی، دامداری و باغداری به صورت مستمر فعالیّت داشته باشد.

سیاست های اشتباه در بیرون راندن دامدارها از جنگل ها و مراتع نه تنها باعث خسران عظیمی به توسعه جنگل ها شد بلکه حذف این عامل در انتشار بذر گیاهان از عوامل بدل شدن مراتع به صحرای خشک و عاری از سبزینه های طبیعی شد.

دام های مولد و آبستن راهی کشتارگاه شدند وقتی پای صحبت دامداران می نشینیم مسائل آنها یکی و دو تا نیست، آنها کوچ زودهنگام از ییلاق به قشلاق، استفاده از ذخیره های علوفه و یونجه که برای فصل زمستان تدارک دیده شد، تامین علوفه مورد نیاز دام با قیمت گزاف از بازار آزاد تهیّه  از مسائلی است که عرصه چنان بر این دامداران تنگ می کند که آنها برای جلوگیری از افت وزن دام خود آنها را به تیغ قصاب ها بسپارند ولو اینکه دام های مولّد و آبستن باشند! با احساس این موضوع بر آن شدیم با یکی از این دامداران با سابقه شهرستان سوادکوه مصاحبه ای داشته باشیم؛ با هماهنگی های انجام شده توسّط یکی از همکاران خبرگزاری فارس و گروه رسانه ای اخبار سوادکوه راهی دامداری نجاتی واقع در خرمندیچال زیراب شدیم، در حالیکه نعمت الهی همانند پودری سفید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی شدن دام های مولد به کشتارگاه/ ضعف در تامین علوفه

راهی شدن دام های مولد به کشتارگاه/ ضعف در تامین علوفه