مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 بهمن 1400 ساعت 00:472022-01-24سياسي

سدسازی، تنها راه استفاده از مزایای تَرسالی


نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تنها راه استفاده از مزایای تَرسالی و دوری از خسارت های خشکسالی سدسازی است.

- یحیی ابراهیمی، در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی تعریف شده و سند آمایش سرزمینی لرستان، یکی از راه های توسعه استان حوزه کشاورزی بوده که اساس و زیرساخت آن نیز بحث آب و در این بحث نیز ساخت سد است.

وی عنوان کرد: در سالی که تر سالی است، سیل ویرانگر باعث نابودی اراضی و مناطق مختلف می شود که شاهد آن در سال 98 بودیم و حدود 10 هزار میلیارد خسارت به استان ما وارد شد.

ابراهیمی افزود: در خشکسالی نیز مانند سال گذشته حدود شش میلیارد تومان خسارت داشتیم، تنها راه برون رفت از این وضع و مطالبه به حق مردم، بحث تخصیص آب و احداث سدهای استان است که در تر سالی آب را ذخیره و جلوی سیل را بگیرد و در خشکسالی بتوان از این ذخایر استفاده کرد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه موضوع سدسازی به عنوان یکی از مطالبات مردم در سفر ریاست جمهوری مطرح شد و پیگیر آن هستیم، تصریح کرد: ما نمایندگان اگر تنها یک کار برای مردم استان انجام دهیم، باید حق آبه را از مسئولان که حق مردم است بگیریم، چه در بحث حق آبه و چه در بحث ساختن سدهای نیمه تمام و احداث سدهای جدید، یعنی ما نباید به تکمیل سدهای نیمه تمام قانع باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدسازی، تنها راه استفاده از مزایای تَرسالی

سدسازی، تنها راه استفاده از مزایای تَرسالی