مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 22:322022-01-24سياسي

شهادت حضرت یحیی بن زید (ع) سبب گسترش فرهنگ معنوی و دینی در منطقه شد


دبیر علمی کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (ع) گفت: بنی امیه نمی دانست که با شهادت رساندن حضرت یحیی بن زید (ع) سبب گسترش فرهنگ معنوی و دینی در بین مردم اهل تسنن و تشیع منطقه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمد حسین رجبی دوانی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (ع) در امامزاده یحیی بن زید (ع) اظهار کرد: حضرت یحیی بن زید (ع) با وجود اینکه در دوران جوانی بسر می برد در مقابل ظلم و ستم قیام کرد و علت ناکامی قیام او قدرتمند بودن حکومت بنی امیه بود.

وی تصریح کرد: بنی امیه فکر کرد با شهادت  این حضرت قیام او سرکوب شده است اما نمی دانست که این شهادت سبب گسترش فرهنگ معنوی و دینی در بین مردم اهل تسنن و تشیع منطقه خواهد شد.

دبیر علمی کنگره ملی حضرت یحیی بن زید (ع) خاطرنشان کرد: بیش از 100 مقاله به دبیرخانه این کنگره از طرف اساتید داخل و خارج کشور ارسال شد که در ارزیابی های اولیه توسط اساتید از اصفهان 60 مقاله به مرحله بعدی راه یافتند.

وی ادامه داد: از بین 60 مقاله راه یافته به مرحله دوم تعداد 18 مقاله برای چاپ در کتاب کنگره و ارائه در جلسه رسمی  توسط داوران انتخاب شد.

رجبی دوانی گفت: همچنین پنج مقاله ارائه شده توسط اساتید کشورهای دیگر به عنوان مقاله برگزیده انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهادت حضرت یحیی بن زید (ع) سبب گسترش فرهنگ معنوی و دینی در منطقه شد

شهادت حضرت یحیی بن زید (ع) سبب گسترش فرهنگ معنوی و دینی در منطقه شد