مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 20:572022-01-24اقتصادي

بورس در دوراهی تصمیمات مجلس و دولت


در شرایط فعلی نمی توان اذعان کرد که بازار سرمایه فارغ از تصمیمات دولت یا حتی مجلس است اما می توان با دستورالعمل های مناسب شرایط را به نفع سهامداران تغییر داد.

- بورس تابناک ، حمیدرضا فولادگر مشاور وزیراقتصاد در خصوص تأثیر عملکرد سازمان برنامه و بودجه مبنی در حمایت از بازار سرمایه، اظهار کرد: بازار سهام در اصل دماسنجی از شرایط اقتصادی کشور است و به طور حتم اگر وضعیت آن به ثبات نسبی نرس ، بدنه اقتصاد آسیب جدی خواهد دید.

او افزود : اکنون به سبب پاره ای از مشکلات نقش بورس های داخلی برخلاف بازارهای سهام در سایر کشور ها، در امر مشخص کردن قیمت محصولات تولیدی براساس عرضه و تقاضا بسیار کم رنگ است.

او بیان کرد: در شرایط فعلی نمی توان اذعان کرد که بازارسرمایه وابسته به دولت و حتی مجلس نیست، زیرا شاهدیم تصمیماتی که از سوی این نهاد گرفته می شود به راحتی این بازار را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

مشاور وزیر اقتصاد تصریح کرد: وقتی بازار سرمایه تابعی از مقررات کلی اقتصاد است، پس نوساناتی که در آن رخ می دهد امری طبیعی است اما مطابق یک دستورالعمل مناسب می توان شرایط را مدیریت کرد.

فولادگر تصریح کرد: دولت سیزدهم به سبب وعده هایی که قبل از انتخابات در خصوص بهبود شرایط بازار سهام ارائه کرد، اکنون مکلف است برخی اقدامات شاخص ساز را در جهت ثبات باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس در دوراهی تصمیمات مجلس و دولت

بورس در دوراهی تصمیمات مجلس و دولت