مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 20:272022-01-24سياسي

5 مرکز تجاری در قطب های همسایگی ایران باید ایجاد شود


به منظور مقاوم سازی تعاملات بانکی و ارزی کشور در برابر تحریم، نیازمند ایجاد حداقل 5 مرکز تجاری در قطب های همسایگی ایران هستیم.

- به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سید احسان خاندوزی در سخنان خود در همایش ملی ایران و همسایگان، با بیان اینکه برخلاف فشار غیرقانونی و فزاینده آمریکا، تشکیل قطب بندی های جدید سیاسی و اقتصادی و شکل گیری ائتلاف های بین المللی، فرصت فزاینده ای برای جمهوری اسلامی ایران جهت مقابله با هژمونی آمریکا فراهم کرده است، اظهار کرد: تحولات بین المللی منجر به شکاف سیاسی بین ایالات متحده و سایر قدرت های بزرگ جهانی در ارتباط با نوع رابطه و همکاری با جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی افزود: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم و آغاز سیاست خارجی مبتنی بر سیاست همسایگی و افزایش همکاری با کشورهای همسایه و هم سو، تمام ارکان اجرایی دولت عزم جدی خود را برای گسترش روابط اقتصادی خارجی با کشورهای همسایه و دوست ارتقا داده اند.

خاندوزی با تأکید بر جایگاه صادرات غیرنفتی در اقتصاد مقاومتی، گفت: اگر بنا داریم آسیب پذیری و وابستگی اقتصاد به نفت را درهم بشکنیم، یکی از راه های آن این است که سهم بالای ناشی از صادرات نفت را به سمت درآمدهای ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی حرکت دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 مرکز تجاری در قطب های همسایگی ایران باید ایجاد شود

5 مرکز تجاری در قطب های همسایگی ایران باید ایجاد شود