مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 19:472022-01-24اقتصادي

پتروپالایشگاه راهکار نهایی خنثی سازی تحریم ها و افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی


تا قبل از اعمال تحریم های گسترده نفتی علیه کشور، نفت خام ایران تنها در 40 پالایشگاه و آن هم در 12 کشور جهان، به عنوان خوراک ورودی استفاده می شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ تمرکز بر خام فروشی نفت و عدم ایجاد ارزش افزوده بر این ثروت ملی، چالش اساسی و قدیمی به شمار می آید.

حال آنکه تحریم پذیری آسان نفت خام نسبت به محصولات پالایشی و پتروشیمیایی در کنار مدیریت قیمت ارزان نفت خام توسط مصرف کنندگان بزرگ آن نظیر آمریکا، چین، هند، ژاپن و .

در طولانی مدت برای کشورهای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد.

با توجه به اینکه کشور های بزرگ مصرف کننده علاوه بر پرداخت هزینه خرید نفت باید حدود 5 تا 12 درصد ارزش محموله را برای حمل و نقل پرداخت کنند، در نهایت به دلیل ایجاد ارزش افزوده ناشی از تولید محصولات پتروپالایشگاهی، سود بسیاری را عاید خود می کنند.

در صورتی که کشور های تولیدکننده بتوانند فرایند های پایین دستی نفت خام را توسعه دهند، به دلیل عدم پرداخت هزینه حمل و نقل می توانند نقش تعیین کننده ای در اقتصاد این محصولات پتروپالایشی ایفا کنند.

چگونه صنعت پتروپالایشگاه منجر به خنثی سازی تحریم نفت خام علیه کشور می شود؟ تا قبل از اعمال تحریم های گسترده نفتی علیه کشور، نفت خام ایران تنها در 40 پالایشگاه و آن هم در 12 کشور دنیا به عنوان خوراک ورودی استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتروپالایشگاه راهکار نهایی خنثی سازی تحریم ها و افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی

پتروپالایشگاه راهکار نهایی خنثی سازی تحریم ها و افزایش قدرت اقتصادی و سیاسی