مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 16:222022-01-24فناوري

میزان تشعشعات امواج رادیویی به طور مستمر پایش می شود


معاون امور رادیویی رگولاتوری اعلام کرد: میزان تشعشعات تجمعی امواج رادیویی ساطع شده از دکل ها در سطح کشور به طور مستمر، اندازه گیری و رصد می شود.

- به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسترن محسنی یکی از اهداف پایش امواج الکترومغناطیسی را، اطمینان از رعایت حدود استانداردهای تشعشعی در شبکه های اپراتوری، که در بستر ارتباطات رادیویی فعالیت می کنند، دانست و تصریح کرد: در حال حاضر از یکسو اپراتورها برای ارایه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبتنی بر تکنولوژی های نسل چهارم و بالاتر تلفن همراه، باید سایت و دکل جدید نصب کنند تا بتوانند نیاز کاربران به پوشش بهتر و سرویس با کیفیت بالاتر را مرتفع کنند، از سوی دیگر مردم ممکن است نگران اثرات تشعشعی امواج رادیویی باشند، به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همکاری با سایر سازمان های متولی در این حوزه، به طور مستمر تشعشعات آنتن دکل ها را پایش و اندازه گیری می کند.

وی افزود: البته اپراتورهای مخابراتی برای نصب، راه اندازی و بهره برداری از تجهیزات مخابراتی، دکل ها و سایت، تاییدیه سازمان انرژی اتمی ایران را دریافت می کنند.

محسنی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد از نگاه بازدارنده در نصب دکل و سایت به رویکرد کنترل محور و ارزیابی مبتنی بر حدود تعیین شده در اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تشعشعات امواج رادیویی به طور مستمر پایش می شود

میزان تشعشعات امواج رادیویی به طور مستمر پایش می شود