مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 11:072022-01-24اقتصادي

نباید همه درآمدهای صادراتی LPG به وزارت نفت برسد


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت نفت نمی خواهد با عرضه LPG در داخل کشور و صادرات بنزین، سهم 100 درصدی خود از درآمد صادراتی گازمایع را به 14.

- مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به الزام قانونی بودجه بر توسعه اتوگاز در کشور اظهارداشت: استفاده از LPG به عنوان سوخت خودرو با نام اتوگاز در 25 کشور دنیا رواج دارد.

به گونه ای که بسیاری از کشورهای پیشرفته از جمله ترکیه، روسیه، کره جنوبی و ایتالیا به طور عمده از این سوخت در ناوگان حمل و نقل خود بهره گرفته اند.

وی اظهار داشت: استفاده از اتوگاز همانند CNG آسیبی به خودرو وارد نمی کند و از مناظر مختلفی همچون ایجاد تنوع در سبد سوخت، کاهش آلایندگی هوا، افزایش عمر موتور و افزایش درآمد برای کشور ایران بسیار مؤثر خواهد بود.

*با توسعه اتوگاز و صادرات بنزین و گازوییل معادل، درآمد ارزی دولت افزایش می یابد طاهری تاکید کرد: با توجه به قیمت صادراتی کمتر LPG نسبت به بنزین و گازوییل و ارزش حرارتی بیش تر آن نسبت به این سوخت ها، استفاده از اتوگاز در خودروها، باعث آزاد شدن بنزین و گازوییل معادل و در نتیجه صادرات گرانتر این سوخت ها و ارزآوری بیشتر برای کشور خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید همه درآمدهای صادراتی LPG به وزارت نفت برسد

نباید همه درآمدهای صادراتی LPG به وزارت نفت برسد