مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:572022-01-24پزشكي

کمیته کرونا: نزدیک به پیک اُمیکرون هستیم


به معاونت بهداشت وزارت بهداشت توصیه شد که افرادی که تست سریع کرونا انجام می دهند و دارای علائم و تست مثبت هستند، در سامانه ای بتوانند نتایج این تست ها را به صورت خوداظهاری ثبت کنند.

- دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: باتوجه به روند افزاینده تعداد موارد مثبت مبتلا به اُمیکرون در سراسر کشور به نظر می رسد که نزدیک به پیک اُمیکرون باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبدا؛ دکتر حمیدرضا جماعتی افزود: در جلسه روز گذشته کمیته علمی برای پیشگیری از موج سنگین کرونا، بحث و بررسی های زیادی شد.

یکی از توصیه ها این بود که استفاده از ماسک در همه مجامع، سازمانها، اداره ها، دانشگاه ها و همه محل های تجمع مسقف، الزامی شود و از ماسک های استاندارد استفاده شود، زیرا ماسک های پارچه ای، کارایی چندانی ندارند و ماسک های استاندارد و سه لایه برای افراد عادی، تایید شده است.

وی ادامه داد: در مطالعات نشان داده شده است که استفاده از ماسک حدود 30 درصد می تواند در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون موثر باشد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد: باتوجه به مطالعاتی که درباره اثرات واکسیناسیون انجام شده، توصیه کمیته علمی این است که مردم به سرعت نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، زیرا تزریق دُز سوم، می تواند بیش از 80 درصد از بستری شدن در بیمارستان ها پیشگیری کند، همچنین واکسیناسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته کرونا: نزدیک به پیک اُمیکرون هستیم

کمیته کرونا: نزدیک به پیک اُمیکرون هستیم