مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:472022-01-24بين الملل

تدارک آمریکا برای استقرار هزاران نظامی و کشتی جنگی در شرق اروپا


در بحبوحه تنش های اخیر غرب و روسیه، رسانه آمریکایی خبر داد که رییس جمهور این کشور در صدد است هزاران نظامی به همراه کشتی های جنگی و هواپیمای نظامی در شرق اروپا و بالتیک مستقر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش ها میان روسیه و اوکراین و تلاش ایالات متحده برای مقابله با مسکو از طریق حمایت نظامی از کی یف ، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گزارش کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا در صدد استقرار هزاران نظامی و کشتی های جنگی و هواپیما برای همپیمانان ناتو خود در شرق اروپا و بالتیک مستقر کند.

گمانه زنی درباره تدارک جو بایدن برای تقویت حضور نظامی آمریکا در شرق اروپا و حوزه دریای بالتیک در حالی صورت می گیرد که مسکو در خصوص اقدامات غرب به ویژه واشنگتن در تحریک تنش ها در مرز اوکراین و روسیه هشدار داده بود.

طبق این گزارش، مقام های ارشد پنتاگون در جلسه روز شنبه هفته جاری خود با بایدن در مریلند، چندین گزینه را برای نزدیک کردن تجهیزات نظامی آمریکا به مناطق همجوار مرز روسیه پیشنهاد دادند که این گزینه ها شامل ارسال یک تا پنج هزار نظامی آمریکایی به کشورهای منطقه شرق اروپا می شود.

مقام های دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود تصریح کردند که بایدن طی روزهای آینده درباره این گزینه ها تصمیم گیری خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدارک آمریکا برای استقرار هزاران نظامی و کشتی جنگی در شرق اروپا

تدارک آمریکا برای استقرار هزاران نظامی و کشتی جنگی در شرق اروپا