مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:472022-01-24اقتصادي

16 میلیون متر مکعب از آب تولیدی در خراسان شمالی به مصرف دام می رسد


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: 16 میلیون متر مکعب از آب تولیدی در این استان به مصرف دام می رسد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: 16 میلیون متر مکعب از آب تولیدی در این استان به مصرف دام می رسد.

غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه سالانه هفت میلیارد متر مکعب بارش در این استان اتفاق می افتد، اظهارکرد: از این میزان 6 میلیارد متر مکعب تبخیر می شود و فقط 988 میلیون متر مکعب از آن باقی می ماند و این به معنای آن است که حدود 90 درصد از بارش های انجام شده را با تبخیر از دست می دهیم.

وی افزود: از 988 میلیون متر مکعب، 86 میلیون مترمکعب در بخش آب شرب این استان استفاده می شود که معادل هشت تا 9 درصد از آب بارندگی های باقی مانده در استان است.

ساقی با اشاره به اینکه مصرف آب شهری همچون شیروان پنج تا 6 میلیون متر مکعب در سال است، ادامه داد: این در حالی است که آبی شرب مورد استفاده دام ها در این استان 16 میلیون متر مکعب است.

وی با تصریح بر اینکه میزان بارندگی های در خراسان شمالی به شدت کاهش یافته و با کمبود شدید منابع آبی روبه رو هستیم، گفت: در حال حاضر آب سدهای بارزوی شیروان و بیدواز اسفراین خشک شده و برای تامین آب مجبور به استفاده از آب چاه ها شده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 میلیون متر مکعب از آب تولیدی در خراسان شمالی به مصرف دام می رسد

16 میلیون متر مکعب از آب تولیدی در خراسان شمالی به مصرف دام می رسد