مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:322022-01-24اقتصادي

ضعف ساز و کارهای انگیزه‎بخش جهت کاهش آلایندگی صنایع


با وجود اهتمام دولتمردان برای کاهش آلایندگی صنایع، بنا به گفته برخی صاحبان صنایع حمایت های لازم و ساز و کاری انگیزه بخشی از سوی دولت برای کمک به کاهش آلایندگی در این بخش فراهم نیست.

- برخلاف اغلب کلانشهرها که عمده علت آلودگی هوای آنها خودروها هستند، مهمترین آلاینده استان یزد صنایع آن هستند که عمدتاً نیز از گذشته و به دنبال سیاستهای اشتباه متولیان در طول مسیر ترانزیتی و پرتردد شمال – جنوب استان جانمایی شده اند.

متاسفانه در حالی اغلب شهرک های صنعتی و صنایع آلاینده استان در این محور موسوم به دشت اردکان – یزد – مهریز واقع شده اند که عمده مراکز جمعیتی و شهرهای پرجمعیت این دیار مانند اردکان، میبد، اشکذر، یزد و مهریز نیز در همین امتداد قرار دارند.

این هم پوشانی صنایع و مراکز جمعیتی و شرایط اقلیمی که بادهای غالب استان را نیز به همراه دارد به ویژه در زمستان امسال به دلیل ایستایی هوا، آلودگی را تا مرز تعطیلی مراکز حساسی مانند مدارس نیز پیش برده است.

البته هر چند دولتمردان و متولیان امر در استان طی چند سال اخیر اقدامات موثری مانند ممانعت از صدور مجوز و استقرار صنایع آلاینده در این مسیر را تدوین و لحاظ کرده اند ولی همچنان مردم این شهرها معترض به بخش صنعت هستند هرچند که برخی از صنایع نیز اقداماتی اساسی برای کاهش آلایندگی های خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف ساز و کارهای انگیزه‎بخش جهت کاهش آلایندگی صنایع

ضعف ساز و کارهای انگیزه‎بخش جهت کاهش آلایندگی صنایع