مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:222022-01-24سياسي

شب ادبیات بلغارستان در تهران برگزار می شود


نشست «شب ادبیات بلغارستان» با حضور نیکولینا کونوا سفیر این کشور در تهران، فرید قدمی و حجت بداغی پنجشنبه هفتم بهمن در کتابفروشی فرهنگان غریب برگزار می شود.

- ، کتابفروشی فرهنگان قریب از ساعت 17:30 روز پنجشنبه هفتم بهمن 1400 شب ادبیات بلغارستان را به بهانه صدوبیست وپنجمین سال دوستی ایران و بلغارستان برگزار می کند.

در این نشست فرید قدمی، نویسنده و مترجم ایرانی، نیکولینا کونوا، ایرانشناس و سفیر بلغارستان در تهران، و حجت بداغی، نویسنده و منتقد، به معرفی فرهنگ و ادبیات بلغارستان پرداخته و درباره روابط فرهنگی دیرینه این دو ملت برای مخاطبان صحبت می کنند.

علیرغم روابط دیرینه و دوستی صدها ساله میان دو ملت ایران و بلغارستان، ادبیات بلغارستان برای فارسی زبانان بسیار ناشناس بود، تا اینکه در همین سالیان اخیر فرید قدمی با ترجمه کتاب آوازهای موتوری از شاعر ملی بلغارستان، نیکلا یانکوف واپتساروف، شروع به معرفی ادبیات غنی این کشور به ایرانیان کرد.

قدمی که در سال 2019 نویسنده و مترجم مهمان خانه ادبیات و ترجمه صوفیه بود، تاکنون چندین اثر ادبی را از شاعران و نویسندگان بلغارستان ترجمه و برای نخستین بار آنها را به خوانندگان فارسی معرفی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب ادبیات بلغارستان در تهران برگزار می شود

شب ادبیات بلغارستان در تهران برگزار می شود