مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 10:122022-01-24اقتصادي

منابع آب برای بازگشت به وضعیت 50 سال پیش به 8 هزار سال زمان نیاز دارد!


استادیار جغرافیای سیاسی با بیان اینکه بارندگی های شدید در برخی مواقع مثل چند سال اخیر، نمی تواند خشکی بلند مدت ایجاد شده را بر طرف کند گفت: برای برگشت به وضعیت آب های نیم قرن گذشته، - منابع آب برای بازگشت به وضعیت 50 سال پیش به 8 هزار سال زمان نیاز دارد! ایسنا/البرز استادیار جغرافیای سیاسی با بیان اینکه بارندگی های شدید در برخی مواقع مثل چند سال اخیر، نمی تواند خشکی بلند مدت ایجاد شده را بر طرف کند گفت: برای برگشت به وضعیت آب های نیم قرن گذشته، حدود 8 هزار سال به شرط استفاده نکردن از منابع موجود زمان لازم است.

به گزارس ایسنا، دکتر سهراب عسگری در دومین نشست علمی چشم انداز هیدروپلیتیک ایران که در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: وضعیت طبیعی یک کشور در شرایط سیاسی، اجتماعی و تاریخی یک ملت اهمیت دارد و ایران نیز متأثر از جغرافیای خود است.

اقلیم ایران از خشک و بیابانی و مرطوب به سمت بیابانی شدن پیش می رود که نمود آن در میزان بارندگی و آب و هوای سال های اخیر مشخص است.

وی ادامه داد: بارندگی در سال های اخیر کم شده است و متوسط بارش در سال گذشته 234 میلیمتر بوده که این میزان تقریبا در چند سال گذشته ثابت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آب برای بازگشت به وضعیت 50 سال پیش به 8 هزار سال زمان نیاز دارد!

منابع آب برای بازگشت به وضعیت 50 سال پیش به 8 هزار سال زمان نیاز دارد!