مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 08:522022-01-24سياسي

تبریز نیازمند یک طرح جامع نورپردازی در جایگاه اولین ها است


تبریز به عنوان شهر اولین ها نیازمند یک طرح جامع نورپردازی در جایگاه اولین ها است که البته در این خصوص اقداماتی در سال 94 انجام گرفته اما نا تمام مانده است و اکنون انتظار می رود که با پیشتازی سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز .

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک کارشناس حوزه نورپردازی گفت: تبریز به عنوان شهر اولین ها نیازمند یک طرح جامع نورپردازی در جایگاه اولین ها است که البته در این خصوص اقداماتی در سال 94 انجام گرفته اما نا تمام مانده است و اکنون انتظار می رود که با پیشتازی سازمان سیما و منظر شهرداری تبریز جهت یکپارچه شدن نورپردازی و پیروی کردن از این طرح جامع، شاهد تبریزی متفاوت و قابل مقایسه با شهرهای پیشرفته جهان باشیم.

عارف دایی فرشچی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص عنوان نورپردازی ، اظهار کرد: روشنایی یا نورپردازی، استفاده عمدی از نور برای دستیابی به اثرات زیبایی دیداری است که شامل استفاده از منابع نور مصنوعی مانند لامپ ها و نور طبیعی با گرفتن نور روزانه خورشید می باشد.

وی افزود: نور روز با استفاده از پنجره ها یا نورگیرها گاهی به عنوان منبع اصلی نور ساختمان ها در طول روز استفاده می شود و این امر می تواند در مصرف انرژی به جای استفاده از روشنایی مصنوعی در ساختمان ها (که بخش عمده ای از مصرف انرژی ساختمانی را شامل می شود) صرفه جویی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبریز نیازمند یک طرح جامع نورپردازی در جایگاه اولین ها است

تبریز نیازمند یک طرح جامع نورپردازی در جایگاه اولین ها است