مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 04:272022-01-24سياسي

در آرزوی دیدارم اما حضور شما موجب تشنج است


هر چند زیارت آن پیشوای بزرگ سعادتی است که من نیز مانند بسیاری از فرزندان ایران در آروزی آنم، ولی بازگشت آن وجود مغتنم موجب تشنجات و اختلالاتی خواهد شد که ما را از ادامه برنامه ای که متفق الیه همه آزادی خواهان خداپرست ایران است، - باز خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز پنجم بهمن ماه چهل و سومین سالروز بسته شدن فرودگاه مهرآباد به دستور شاپور بختیار، نخست وزیر وقت رژیم پهلوی و به تاخیر افتادن یک هفته ای بازگشت آیت الله سیدروح الله موسوی خمینی به وطن در سال 1357 است.

با آسوده شدن نسبی خیال پادشاه میانسال از وضعیت تاخ و تخت در ایرانِ پس از خودش و اطمینان از وعده آمریکایی ها برای حفظ نظام سلطنت در ایران، شورای سلطنت را در 23 دی تشکیل داد و سه روز بعد دست فرح دیبا همسر سوم و سه فرزند از چهار فرزندش را گرفت و به همراه مادرزن و برخی درباریان و امرای گارد سلطنت سوار بر بویینگ 727 شهباز به مقصد آسوان مصر پرواز کرد.

شاپور بختیار، نخست وزیر وقت رژیم و عضو شورای سلطنت که با خروج محمدرضا از کشور خود را فرمانده کل قوا و همه کاره ایران می دانست به خیال خود برای سر و سامان دادن به اوضاع قمر در عقرب و نابه سامان بهمن 1357، شامگاه چهارشنبه چهارم بهمن ماه در تماس تلفنی با حسن نزیه، رییس کانون وکلای ایران در پاریس وی را مامور رساندن پیام تهدید و تعویق س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آرزوی دیدارم اما حضور شما موجب تشنج است

در آرزوی دیدارم اما حضور شما موجب تشنج است