مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 23:082022-01-23سياسي

دست دولت در جیب سهامداران پتروشیمی


اعضای کمیسیون تلفیق تصمیم گرفتند که موادی مثل قیر، متانول، اوره و پلی اتیلن را با ذکر نام در تبصره 6 لایحه بودجه اضافه کنند تا این مواد نیز در کنار فهرست دولت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اعضای کمیسیون تلفیق تصمیم گرفتند که موادی همچون قیر، متانول، اوره و پلی اتیلن را با ذکر نام در تبصره 6 لایحه بودجه اضافه کنند تا این مواد نیز در کنار فهرست دولت، مشمول مالیات بر درآمد صادراتی شوند.

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس و عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبات لایحه بودجه 1401 این کمیسیون در حوزه انرژی عنوان کرد: طبق تبصره 6 لایحه بودجه 1401، دولت ملزم شده است که از درآمدهای حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام معدنی و شیمیایی مالیات اخذ کند.

او افزود: البته این بند قانونی در قانون بودجه 1400نیز تصویب شده بود و قرار شد که دولت در آیین نامه اجرایی آن، فهرست مواد خام و نیمه خام معدنی و شیمیایی مشمول مالیات را مشخص کند که این آیین نامه را نیز تدوین و تصویب و ابلاغ کرد.

متانول، اوره و پلی اتیلن مشمول مالیات بر صادرات شدند بیگی نژاد گفت: در آیین نامه دولت که شامل فهرستی از مواد خام و نیمه خام بود، مواد نیمه خامی همچون متانول، اوره و پلی اتیلن ذکر نشده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست دولت در جیب سهامداران پتروشیمی

دست دولت در جیب سهامداران پتروشیمی