مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 22:072022-01-23بين الملل

نحوه تعامل آمریکا و روسیه در دو راهی «ایران - اوکراین»


وزیر امور خارجه آمریکا گفت که نیاز واشنگتن به حمایت روسیه در مذاکرات هسته ای ایران، مانع از توانایی های این کشور در اقدام علیه مسکو در خصوص اوکراین نمی شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روسیه به عنوان یکی از اعضای برنامه جامع اقدام مشترک در حال حاضر در وین اتریش در میز مذاکره برای احیای توافقی است که دولت آمریکا در سال 1397 از آن خارج شده بود.

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران که در وین اتریش حضور دارد به طور مرتب با میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم های ایران در وین، دیدار کرده و به هماهنگی مواضع می پردازد.

همکاری آمریکا با روسیه درباره برنامه هسته ای ایران آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز شامگاه یکشنبه گفت که نیاز واشنگتن به روسیه درباره مذاکرات هسته ای ایران که در حال حاضر در وین اتریش در جریان است، مانع از مقابله با مسکو درباره تحولات اوکراین نمی شود.

  ان بی سی نیوز نیز اخیرا در گزارشی به نقل از دو تن از مقام های ارشد آمریکا از جمله یک مقام کنگره و یک مقام سابق آمریکایی و چهار منبع آگاه از مذاکرات وین درباره لغو تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مدعی شد که روسیه در هفته های اخیر بعنوان بخشی از تلاش برای احیای برجام، در خصوص یک توافق موقت احتمالی هسته ای با ایران گفت وگو کرده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه تعامل آمریکا و روسیه در دو راهی «ایران - اوکراین»

نحوه تعامل آمریکا و روسیه در دو راهی «ایران - اوکراین»