مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 18:172022-01-23فناوري

5 درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری در دسترس نیستند


مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: 95 درصد روستاهای بالای 20 خانوار در استان از ارتباط تلفن همراه برخوردارند و پنج درصد مابقی از این خدمات بی بهره هستند.

- ، مرتضی بلالی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 575 روستای بالای 20 خانوار در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: 95 درصد این روستاها از لحاظ ارتباطی و آنتن دهی تلفن همراه دارای ارتباط و مابقی از این خدمات بی بهره هستند.

وی با اشاره به اینکه 214 روستا در استان فاقد پوشش اینترنت همراه و یا با پوشش ضعیف هستند، عنوان کرد: طی یک سال گذشته پوشش اینترنت بیش از 100 مورد روستا در چهارمحال و بختیاری اصلاح شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 320 روستا در استان از اینترنت ثابت بهره مند هستند، مطرح کرد: درصورت تأمین تجهیزات و بودجه تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار چهارمحال و بختیاری به شبکه پایدار و پر قدرت متصل خواهند شد.

بلالی هدف از اجرای این طرح را کاهش شکاف دیجیتال بین نقاط شهری و روستایی دانست و گفت: به منظور توسعه روستایی از ابتدای امسال تا کنون بیش از 350 کیلومتر فیبر نوری با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد تومان اجرا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری در دسترس نیستند

5 درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری در دسترس نیستند