مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 15:222022-01-23سياسي

مگا پروژه های کشاورزی در فارس کلید می خورد


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اجرای مگا پروژه های کشاورزی در این استان در دست پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک اقدامات عملیاتی این طرح ها آغاز شود.

-   مجتبی دهقان پور یکشنبه سوم بهمن در نشست مدیران ستادی و مدیران کل دستگاه های وابسته به سازمان جهاد کشاورزی فارس با نماینده ولی فقیه در این استان و رییس کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: طرح کشت بافت خرما، تولید یک سم تحت لایسنس شرکت نوارتیس و سینجنتا و پایانه صادراتی از جمله این طرح ها است.

او با بیان اینکه در مسیر اجرای طرح پایانه صادراتی با یک مشکلاتی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: برای فاز دوم توسعه طرح 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند که توانستیم این را از طریق ارتباط با وزارتخانه تامین کنیم؛ راه اندازی مزرعه مرغ مادر و تولید بذور سبزی و صیفی نیز از دیگر طرح هایی است که در حال پیگیری اجرای آن هستیم.

سرپرست جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم در تامین امنیت غذایی کشور را به عهده دارد، اظهار کرد: این استان در تولید محصولات باغی رتبه اول، محصولات زراعی رتبه دوم و محصولات دامی رتبه چهارم دارد.

دهقان پور اظهار کرد: در سال زراعی جاری قریب به 36 هزار هکتار گندم آبی در قالب کشت قراردادی کاشت شده است که می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مگا پروژه های کشاورزی در فارس کلید می خورد

مگا پروژه های کشاورزی در فارس کلید می خورد