مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 15:122022-01-23سياسي

استاد مطالعات قرآنی: زن مسلمان می تواند دارای نقش ولایت باشد


عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه در پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر گفت: از نگاه قرآن، زن تربیت شده دین، می تواند دارای نقش ولایت و تربیت کننده جامعه را ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه در پنجمین همایش بین المللی بانوی مهر با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن، گفت: در طول تاریخ هرچه فضای اجتماعی دینی تر می شود، زنان پیشرفت های بیشتری پیدا می کنند.

وی افزود: از حضرت (زهرا سلام الله علیها) در قرآن کریم به چشمه ای جوشان تعبیر شده است که منبعی غنی از معارف برای آحاد زنان جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: از دیدگاه قرآن کریم، زن دارای حیات طیبه است؛ یعنی آنچنان تحولی در شخصیت او شکل می گیرد که از زشتی ها و پلشتی ها تنفر پیدا می کند.

وی نقش اجتماعی زن در سوره توبه را مانند نقش ولایی مرد دانست و اظهار داشت: از نگاه قرآن، زن تربیت شده دین، می تواند دارای نقش ولایت و تربیت کننده جامعه را ایفا کند.

ما هرچه به سمت گسترش نظام دینی می رویم، باید قدرت کنشگری زنان بیشتر شود؛ باید به زنان فرصت نقش آفرینی اجتماعی بیش از پیش داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد مطالعات قرآنی: زن مسلمان می تواند دارای نقش ولایت باشد

استاد مطالعات قرآنی: زن مسلمان می تواند دارای نقش ولایت باشد